Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o. z siedzibą w Łomży (Novum). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w poniższym dokumencie:
Wydawanie kart własnych znacznie rozszerza tradycyjną funkcjonalność przypisaną do bankomatu. Karty własne pozwalają na zwiększenie dochodów prowizyjnych banku, ograniczają koszty wydawania i autoryzacji kart oraz upraszczają i przyspieszają proces wydawania kart. Wydanie kart własnych pozwala na zastosowanie indywidualnego projektu graficznego, określenia elementów, takich jak: pasek do podpisu, rodzaj druku, rodzaj personalizacji.
Cechy kart własnych:
KARTY WŁASNE „NIEPERSONALIZOWANE”
System Novum HOST umożliwia obsługę kart własnych „niepersonalizowanych” (karta ma wyłącznie numer). Dzięki procesowi wstępnej personalizacji klient banku może stać się posiadaczem karty już w momencie zawierania umowy o prowadzenie rachunku lub wypełnienia wniosku o wydanie karty. Wpływa to na usprawnienie procesu wydawania kart, przyspieszenie i uproszczenie obsługi klienta oraz poszerza krąg klientów, którym mogą być wydane karty, np. o osoby pobierające w banku różnego rodzaju zasiłki i świadczenia. Jako karty „niepersonalizowane” można wykorzystać wydrukowane karty oczekujące u producenta na tradycyjną personalizację. Karty personalizowane i „niepersonalizowane” mogą funkcjonować jednocześnie.
IDENTYFIKACJA KLIENTA NA PODSTAWIE KARTY WŁASNEJ BANKU
Wydane karty własne banku mogą być wykorzystane do identyfikacji klienta w systemie księgowym Novum Bank poprzez terminal identyfikacyjny (TID), co wpływa na podniesienie bezpieczeństwa i usprawnienie obsługi klienta.
OBSŁUGA WPŁATOMATU
Dzięki zastosowaniu kart własnych możliwe jest uruchomienie wpłatomatów zapewniających automatyczne księgowanie wpłacanych środków na rachunek klienta. Wpłatomat automatycznie rozpoznaje i identyfikuje wpłacane banknoty, a następnie przyjętą kwotę księguje na rachunku klienta. Wpłacona kwota jest natychmiast dostępna z poziomu systemu bankowego lub bankowości elektronicznej. Jako wpłatomaty można wykorzystać urządzenia samodzielne lub połączone z bankomatem, przeznaczone do pracy wewnątrz lub na zewnątrz budynku. Wpłatomat może być wykorzystywany również do spłat kredytów, realizacji wpłat na rachunki, zastępując wrzutnię przy odprowadzaniu gotówki do banku.
Korzyści opiekuna szkolnego i korzyści szkoły
Założenia mobilnej obsługi szkolnej akcji oszczędzania
Oprogramowanie przeznaczone jest dla klientów banku, którzy nie posiadają odpowiedniego oprogramowania do tworzenia przelewów. Umożliwia przygotowanie przez klienta banku paczki przelewów, która zapisana w postaci pliku przekazywana jest w formie elektronicznej do banku. Przelewy z paczki wczytywane są do systemu Novum Bank Enterprise bez konieczności ręcznego ich wprowadzania przez pracownika banku.
Dzięki bogatej funkcjonalności oprogramowanie usprawnia pracę zarówno po stronie banku jak i klientów umożliwiając:
Bezpieczeństwo, integralność i poufność przekazywanych przelewów zapewniona jest poprzez szyfrowanie paczek z dokumentami.
Bankofon umożliwia klientom Banku uzyskanie za pomocą aparatu telefonicznego informacji o bieżącym stanie rachunku 24 godziny na dobę. Informacja ta generowana jest automatycznie i bezobsługowo.
Każdy klient Banku może być użytkownikiem programu BANKOFON. Jedyne warunki do spełnienia to: korzystanie z telefonu z wybieraniem tonowym (w domu, pracy, budka telefoniczna) i przyznanie przez bank hasła dostępu do wybranych rachunków.
Wymagania sprzętowe po stronie banku to komputer klasy PC z systemem Microsoft Windows, kartą dźwiękową i modemem posiadającym opcję Voice. Zastosowanie programu ma na celu podniesienie jakości świadczonych usług oraz odciążenie obsługi bezpośredniej w siedzibie banku.
Interfejs Mobilny jest rozszerzeniem programu Internet Banking, umożliwiającym klientom banku obsługę rachunków na urządzeniach mobilnych: telefony typu smartfon oraz tablety z dostępem do sieci Internet. Intuicyjny interfejs graficzny systemu, dający możliwość obsługi palcem, sprawia, że zarządzanie finansami jest łatwe, wygodne i przyjemne. Interfejs Mobilny Internet Bankingu działa równolegle z tradycyjnym sposobem dostępu do bankowości internetowej.
Operacje wprowadzane przez telefony i tablety z wykorzystaniem Interfejsu mobilnego są rejestrowane w czasie rzeczywistym w systemie bankowym na rachunku klienta (brak zwłoki w rejestracji operacji). Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne w programie podczas obsługi na urządzeniach mobilnych. Dane przesyłane pomiędzy urządzeniem klienta a systemem bankowym są szyfrowane. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania dodatkowego hasła jednorazowego.
Aplikacja mobilna Nasz Bank, instalowana na telefonie klienta, jest rozszerzeniem systemów bankwości internetowej Internet Banking oraz Internet Banking dla Firm, będąc ich intergralną częścią. Aplikacja posiada intuicyjne interfejsy zgodne z standardem Apple w wersji dla systemu iOS oraz Google dla systemu Android. Dzięki temu użytkownicy wykorzystując dotychczasowe swoje doświadczenie, widząc elementy znane z innych aplikacji, nie muszą uczyć się obsługi "od nowa" i mogą korzystać z niej bez obaw. Udało nam się przy tym zachować nowoczesny wygląd aplikacji, stworzonej specjalnie dla klientów systemu bankowości internetowej.
Proponowana aplikacja pozwoli klientom korzystać z usług banku na urządzeniach mobilnych (telefony komórkowe typu smartfon, tablety) w wygodny sposób, za pomocą interfejsu dostosowanego do ekranów dotykowych obsługiwanych palcem. Dzięki nowym funkcjom banki w stanie zaoferować klientom unikalne możliwości podczas korzystania z bankowości internetowej. Aplikacja umożliwia między innymi obsługę produktów bankowych, geolokalizację bankomatów i placówek banku, realizację przelewu QR, składanie zlecań sm@rt wypłat, obsługę powiadomień PUSH, logowanie biometryczne i inne.
Aplikacja Nasz Bank, jako element systemów bankowości internetowej, może służyć do autoryzacji dyspozycji składanych w systemach Internet Banking oraz Internet Banking dla Firm. Aplikacja zapewnia zgodną z dyrektywą PSD2, dodatkową, bezpieczną i wygodną autoryzację transakcji bankowych i dyspozycji składanych w systemach. Autoryzacja mobilna zastępuje jednorazowe hasła wysyłane w komunikatach SMS. Użytkownik systemu bankowości internetowej nie musi czekać na SMS i przepisywać haseł z telefonu do systemu w komputerze. Niezbędne dane do autoryzacji dyspozycji wysyłane są do aplikacji i wyświetlane jako powiadomienia na telefonie klienta. Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji, żeby zatwierdzić lub odrzucić dyspozycję. Powiadomienia autoryzacyjne wysyłane są na telefon klienta nie zależnie od tego, czy aplikacja w danym momencie jest uruchomiona, czy też nie.
Użytkownik aplikacji ma możliwość wglądu w pełną historię zleceń autoryzujących wraz ze szczegółami autoryzowanych operacji powiązanych z rachunkiem.
Powiadomienia autoryzujące wysyłane są jako wiadomości PUSH, które nie generują kosztów dla banku klienta. Komunikaty nie są dostępne dla innych aplikacji, dają pełną gwarancję bezpieczeństwa i autentyczności.
SmartKARTA w Aplikacji mobilnej Nasz Bank pozwala klientom szybko i bezpiecznie obsłużyć swój rachunek w bankomatach i wpłatomatach banku spółdzielczego. Dzięki funkcji smartKARTA można wypłacać gotówkę z bankomatu bez użycia klawiatury (bez dotykania bankomatu). Transakcję wypłaty gotówki klient zleca w aplikacji i potwierdza w Aplikacji mobilnej Nasz Bank po zeskanowaniu specjalnego kodu QR z ekranu bankomatu.
Zobacz stronę www.smartKARTA.pl