Od wielu lat przygotowujemy kalendarze ścienne i biurkowe, które zyskują coraz liczniejsze uznanie wśród klientów, partnerów handlowych i sympatyków.
Autorem wybranych kalendarzy jest znana i ceniona łomżyńska artystka Teresa Adamowska, absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, który ukończyła uzyskując dyplom w pracowni malarstwa prof. Janusza Kaczmarskiego. Artystka swoje prace prezentowała na wielu wystawach indywidualnych oraz zbiorowych w całej Polsce. Brała także udział w międzynarodowych plenerach i konkursach plastycznych. Jest najbardziej utytułowaną laureatką cyklicznego konkursu środowiskowego "Dzieło plastyczne roku" (organizowanego w latach 1983-98 przez BWA, a następnie Galerię Sztuki Współczesnej w Łomży), w którym zdobyła kilkanaście nagród i wyróżnień. W 2007 roku otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Łomża za szczególne dokonania w dziedzinie kultury, natomiast w 2008 została uhonorowana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis".
Autorami kalendarzy byli również:
• Grzegorz Gwizdon, łomżyński artysta malarz i fotografik, absolwent Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu,
• Robert Sokołowski, łomżyński artysta malarz, twórca Galerii Sztuki „Aporia” i pracowni malarstwa w Łomży,
Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” cookies (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
W ramach serwisu www.novum.pl mogą być stosowane dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
sesyjne (session cookies) pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
stałe (persistent cookies) pliki przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika;
utma - cookie używane przez Google Analytics
tumb - cookie używane przez Google Analytics
utmc - cookie używane przez Google Analytics
utmz - cookie używane przez Google Analytics
facebook pixel - anonimowe informacje o odwiedzających używane przez Facebook.
Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies, w serwisie www.novum.pl iwwi.novum.pl stosowane są następujące ich rodzaje:
„niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
„wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
„analityczne” wykorzystywane aby zrozumieć, usprawnić oraz prowadzić badania na temat funkcji odświeżalności serwisu , popularności podstron, oraz ilości wejść z innych witryn, informacji o aplikacji lub urządzeniach z jakich generowane są wejścia.
Jak wyłączyć pliki Cookies w przeglądarce ?
Każdy użytkownik Internetu może dostosować poziom akceptacji plików cookies do swoich preferencji, w tym całkowicie zablokować możliwość pozostawiania plików cookies. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym banku z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
Użytkownicy korzystający z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), powinni zapoznać się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta urządzenia mobilnego.
Informacje na temat ustawień lub całkowitego wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach dostępne są na poniższych stronach producentów popularnych przeglądarek, lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
System obsługi zadań i dokumentów Novum EOD rozszerzony o Moduł Obsługi Wniosków IB pozwala bankom udostępniać, w postaci elektronicznej, wnioski bankowe użytkownikom systemu bankowości internetowej (Internet Banking dla osób fizycznych i małych firm). Dostępne wnioski klienci samodzielnie, bez wizyty w placówce banku i w dowolnym czasie, mogą wypełnić wymaganymi danymi, i przesłać do dalszej realizacji. Tak złożone wnioski automatycznie rozpoczną (zainicjują) zdefiniowane procesy w systemie Novum EOD i pozwolą na ich obsługę wg przyjętego schematu w banku. Moduł umożliwia zwrotne przesłanie dokumentu klientowi, gdy wymaga tego realizacja procesu. Składane elektronicznie wnioski wymagają od klienta autoryzacji w aplikacji mobilnej (komunikat PUSH) lub hasłem jednorazowym SMS w systemie bankowości internetowej. Przygotowane wnioski można udostępniać wszystkim klientom lub wybranym grupom, określonym według zadanych kryteriów w systemie Novum CRM.
Aplikacja mobilna dla najmłodszych Novum-13 pozwala uczyć oszczędzania, jednocześnie wprowadzając dzieci w świat bankowości. Nowoczesny sposób oszczędzania umożliwia dzieciom zarządzać środkami oraz planować cele oszczędzania poprzez zakładanie elektronicznych skarbonek na dziecięcym koncie. Aplikacja jest wymagana do uruchomienia Bankowości dla najmłodszych.
Bankowość dla najmłodszych jest nową funkcjonalnością systemu Internet Banking. W ramach rachunku rodzica pozwala dzieciom gromadzić oszczędności w elektronicznych skarbonkach zarządzanych poprzez aplikację Novum-13 instalowaną na urządzeniach mobilnych (telefony typu smartfon lub tablety). Bankowość dla najmłodszych to połączenie zabawy z nauką oszczędzania i zarządzania gromadzonymi pieniędzmi. Pomaga uczyć odpowiedzialności i systematyczności, wprowadza w świat bankowości internetowej.
Pierwszoplanowa funkcjonalność
tworzenie skarbonek z zaplanowaną kwotą do uzbierania, celem i czasem oszczędzania,
dowolne rozdzielanie środków pomiędzy skarbonkami, kontrola stanu i rozbijanie skarbonek,
interfejs dostosowany do ekranów dotykowych obsługiwanych palcem,
nagradzana aktywność dzieci i efektywność oszczędzania,
współdzielenie aplikacji do obsługi kilkorga dzieci,
przeglądanie operacji historycznych na koncie,
doładowania telefonów na kartę,
pełna kontrola rodziców z poziomu systemu bankowości internetowej.
Obsługa szkolnych akcji oszczędzania (SKO)
Nowym elementem systemu jest aplikacja dla opiekunów klasowych, która daje możliwość prowadzenia elektronicznej ewidencji należących do szkolnej akcji oszczędzania klas oraz uczniów, pozwala rejestrować wpłaty i wypłaty, przeglądać informacje o saldach i informacje historyczne, wysyłać komunikaty indywidualnie oraz grupowo, sprawdzać aktualne wyniki oszczędzania poszczególnych klas i wynik szkolnego rankingu.
Aplikacja dla opiekunów szkolnych umożliwia ustandaryzowanie prowadzonej w szkole dokumentacji oraz zastąpienie jej wersji papierowej nowoczesną i wygodną formą elektroniczną.
Korzyścią dla szkół jest umożliwienie wprowadzenia nowych działań edukacyjnych w zakresie nauki oszczędzania i zarządzania gromadzonymi pieniędzmi, odpowiedzialności i systematyczności oraz bezpiecznego korzystania z elektronicznych usług bankowych.
Korzyści opiekuna szkolnego i korzyści szkoły
możliwość prowadzenia elektronicznej dokumentacji szkolnej akcji oszczędzania (zastąpienie dokumentacji papierowej),
natychmiastowy dostęp szkolnego opiekuna do ewidencji klas oraz uczniów,
natychmiastowy dostęp nauczyciela do informacji o saldach (saldo opiekuna oraz bieżące saldo klasy),
możliwość natychmiastowego rejestrowania wpłat i wypłat dokonywanych przez uczniów,
możliwość wysyłania komunikatów do nauczycieli przez szkolnego administratora,
możliwość wysyłania komunikatów tekstowych do klas lub poszczególnych uczniów,
wgląd w aktualne wyniki oszczędzania i wynik szkolnego rankingu,
możliwość prowadzenia ewidencji uczniów nie posiadających aplikacji mobilnej obsługującej szkolną akcję oszczędzania.
Założenia mobilnej obsługi szkolnej akcji oszczędzania
nauka nowoczesnego oszczędzania oraz bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej,
dostarczenie aplikacji dla nauczycieli i administratorów szkolnej akcji oszczędzania (aplikacja zrealizowana w technologii webowej),
dostarczenie aplikacji mobilnej dla uczniów oszczędzających w szkolnych kasach oszczędności,
dostarczenie aplikacji dla najpopularniejszych platform (Android, iOS),
integracja obsługi szkolnej akcji oszczędzania z aplikacją Novum-13,
współdzielenie aplikacji (możliwość prowadzenia kilku profili na jednym urządzeniu).
Interfejs Mobilny jest rozszerzeniem systemu Internet Banking umożliwiającym klientom korzystanie z usług banku na urządzeniach mobilnych: telefony typu smartfon oraz tablety z dostępem do sieci Internet. Intuicyjny interfejs graficzny systemu, dający możliwość obsługi palcem, sprawia, że zarządzanie finansami jest łatwe, wygodne i przyjemne. Interfejs Mobilny Internet Bankingu działa równolegle z tradycyjnym sposobem dostępu do bankowości internetowej.
Korzyści banku
rozszerzenie oferty banku o dostępu do rachunków z urządzeń mobilnych
proste i szybkie uruchomienie usługi, po podjęciu decyzji przez bank
brak kosztów wdrożenia (do uruchomienia wykorzystywana jest istniejąca infrastruktura informatyczna)
uproszczenie wdrożenia poprzez wykorzystanie tych samych identyfikatorów i haseł nadanych klientom w programie Internet Banking
możliwość zainteresowania ofertą Banku nowych grup klientów
umocnienie nowoczesnego wizerunku banku
Bezpieczeństwo
Operacje wprowadzane przez telefony i tablety z wykorzystaniem Interfejsu mobilnego są rejestrowane w czasie rzeczywistym w systemie bankowym na rachunku klienta (brak zwłoki w rejestracji operacji). Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne w programie podczas obsługi na urządzeniach mobilnych. Dane przesyłane pomiędzy urządzeniem klienta a systemem bankowym są szyfrowane. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania dodatkowego hasła jednorazowego.
System Uwierzytelnienia Biometrycznego Novum eNBio to autorskie rozwiązanie NOVUM służące potwierdzaniu tożsamości oraz realizacji (autoryzacji) transakcji w urządzeniach bankomatowych i placówkach bankowych z wykorzystaniem metody opartej o biometrię dłoni. Podstawową korzyścią z zastosowania systemu w banku jest podniesienie bezpieczeństwa wykonywanych operacji, uproszczenie ich realizacji i eliminowanie ryzyka przestępczego wykorzystania dokumentów tożsamości, loginów, haseł i kart bankomatowych.
Obszary zastosowań systemu Novum eNBio
Bankomaty, wpłatomaty, recyklery
Novum eNBio pozwala na autoryzację transakcji opartą na biometrii dłoni w urządzeniach bankomatowych: bankomatach, wpłatomatach, bankomatach recyklingowych. Uwierzytelnienie klienta, na podstawie wzorca naczyń krwionośnych jego dłoni, odbywa się za pośrednictwem czytnika biometrycznego (Palm Vein) zamontowanego na urządzeniu, przeznaczonego do weryfikacji tożsamości klienta. Metoda ta funkcjonuje równolegle z tradycyjną kartą i PIN-em. W trakcie obsługi klienta w bankomacie, na ekranie urządzenia, wyświetlane są podpowiedzi graficzne i pojawiają się komunikaty głosowe ułatwiające proces realizacji transakcji. Autoryzacja transakcji z wykorzystaniem metody biometrycznej opartej na biometrii dłoni trwa zdecydowanie krócej niż tradycyjna metoda oparta o kartę banku i kod PIN, a także jest wygodniejsza dla klientów banku. Korzystanie z biometrii dłoni eliminuje całkowicie ryzyko wystąpienia skimmingu (skimming to przestępstwo polegające na nielegalnym skopiowaniu zawartości paska magnetycznego lub chipa karty płatniczej i podejrzeniu numeru PIN bez wiedzy jej posiadacza w celu wytworzenia kopii karty i kradzieży pieniędzy).
Potwierdzenie tożsamości klienta w placówce bankowej
Wykorzystanie systemu uwierzytelniania biometrycznego Novum eNBio w placówkach banku, pozwala bezbłędnie zidentyfikować obsługiwanego klienta. Osoba korzystająca z usługi biometrycznej nie musi już legitymować się dokumentem tożsamości podczas wizyty w banku. Umieszczenie dłoni przez klienta nad czytnikiem biometrycznym zapewnia potwierdzenie jego tożsamości ponad wszelką wątpliwość. Dzięki temu eliminowane jest ryzyko przestępczego wykorzystania dokumentów tożsamości, wykluczone są sytuacje obsługi klienta bez potwierdzenia jego danych, wzrasta komfort korzystania z usług banku oraz maleje czas obsługi
Dostęp pracowników banku do systemów bankowych
Dzięki zastosowaniu czytników zainstalowanych w placówkach bankowych możliwe jest rozszerzenie zastosowania technologii biometrycznej przy realizacji zadań z obszaru front i back office. Pracownicy banku mogą wykorzystywać metodę biometrii dłoni do logowania się w systemach informatycznych banku oraz do zatwierdzania transakcji i dokumentów. Dzięki temu wszystkie działania w systemach informatycznych banku są jednoznacznie przypisane do wykonującego je pracownika. Korzystając z metody biometrycznej pracownicy banku nie muszą także korzystać z hasła do systemu bankowego.
współpraca z systemem obsługi zadań i dokumentów Novum EOD,
różne obszary zastosowania technologii w zależności od potrzeb banku (możliwość stworzenia biometrycznego oddziału banku),
możliwość instalacji na posiadanych urządzeniach bankomatowych,
brak konieczności przetwarzania i udostępniania danych biometrycznych klientów w systemach nie należących do banku,
niezaprzeczalność wykonania transakcji przez klienta, brak możliwości błędnej identyfikacji klienta,
niezaprzeczalna identyfikacja pracownika w systemie bankowym,
zastosowanie ergonomicznych i bezinwazyjnych czytników biometrycznych,
możliwość wykorzystania w dowolnych systemach informatycznych,
szybka realizacja wdrożenia w banku (usługa może być uruchomiona klientom w dniu wdrożenia).
Korzyści banku
wzrost bezpieczeństwa wykonywanych operacji przez klienta banku,
wzrost bezpieczeństwa wykonywanych działań przez pracownika banku,
wyeliminowanie zagrożenia tzw. skimmingu (podrabiania kart),
możliwość ofertowania dodatkowych usług klientom (np. wypłaty zasiłków w bankomatach bez używania karty),
możliwość pozyskania nowych klientów,
brak konieczności zmiany haseł dla pracowników banku,
brak kosztów obsługi kart,
brak opłat za przeprowadzane transakcje biometryczne,
wyeliminowanie zagrożeń nieuprawnionego wykorzystania kart, haseł, dostępu do systemu banku,
brak konieczności dzielenia kaset w bankomacie na transakcje biometryczne i standardowe,
niskie koszty zakupu i wdrożenia,
bank zyskuje wizerunek nowoczesnego i innowacyjnego,
bank przyczynia się do upowszechniania jednej z najbezpieczniejszych metod identyfikacji klienta opartej o biometrię dłoni.
Korzyści klienta
najbezpieczniejszy sposób realizowania transakcji w urządzeniach bankomatowych,
wyeliminowanie zagrożenia tzw. skimmingu (podrabiania kart),
możliwość wypłaty gotówki bez użycia karty i kodu PIN,
brak możliwości podszycia się pod innego klienta banku,
nagła utrata dokumentów/karty nie ogranicza z korzystania z usług banku,
konto klienta jest bezpieczne w przypadku kradzieży lub zgubienia dokumentów,
wygodne korzystanie z usług banku przez klientów niepełnosprawnych,
szybka obsługa: uwierzytelnienie trwa mniej niż 1 sekundę.
Wdrożenie systemu Novum eNBio w banku
Oprogramowanie Novum eNBio wykorzystuje czytniki biometryczne Palm Vein działające w oparciu o bezinwazyjną metodę biometrii naczyń krwionośnych dłoni. Wdrożenie rozwiązania w banku nie wymaga podpisywania dodatkowych umów zewnętrznych. Przy wszystkich operacjach uwierzytelnianie biometryczne realizowane jest lokalnie. NOVUM dostarcza kompletne rozwiązanie składające się z oprogramowania i czytników biometrycznych dostosowanych do posiadanych urządzeń bankomatowych, oraz czytników stanowiskowych do placówek banku.
System Internet Banking to dostęp do rachunków bez konieczności przychodzenia do placówek banku, bez kolejek, z dowolnie wybranego miejsca przez 24 godziny na dobę. System oferuje znaczące korzyści i możliwości w obsłudze rachunków przez internet w zależności od tego czy przeznaczony jest dla klientów indywidualnych czy też dla firm.
System Internet Banking umożliwia między innymi
dostęp do obsługi rachunku poprzez Internet Banking możliwy jest po podaniu identyfikatora oraz hasła znanego tylko klientowi banku,
dostęp do wybranych rachunków,
przegląd historii operacji rachunków,
wykonywanie przelewów jednorazowych, również do ZUS i US,
wykonywanie przelewów predefiniowanych,
zlecanie wykonywania przelewów z przyszłą datą realizacji,
definiowanie zleceń stałych - również z indywidualnym harmonogramem,
zakładanie i likwidacja lokat terminowych,
Paybynet, Paybylink - współpraca z systemami płatności internetowych,
Invoobill - nowoczesna usługa płatności rachunków i faktur,
personalizacja panelu,
inne funkcje.
Internet Banking dla Firm to internetowy serwis obsługi rachunków, który umożliwia szybkie oraz bezpieczne zarządzanie aktywami i pasywami firmy, bez konieczności kontaktowania się z bankiem w tradycyjny sposób. Klienci banku mogą wykonać większość operacji finansowych z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dzięki przejrzystemu interfejsowi graficznemu korzystanie z serwisu jest bardzo proste, a zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa zapewniają pełną ochronę przed próbami ingerencji nieuprawnionych osób.
Internet Banking dla Firm umożliwia między innymi
wykonywanie przelewów krajowych i zagranicznych,
import przelewów w formatach Elixir i VideoTel z innych Systemów finansowo – księgowych,
podpisywanie przelewów za pomocą kart kryptograficznych,
przeglądanie i wydruk wyciągów,
historia operacji: wydruk oraz eksport do formatów Excel, PDF,
lista kontrahentów,
import kontrahentów z innych serwisów finansowych,
zakładanie lokat,
informacje o rachunkach, lokatach, kredytach i zleceniach stałych,
sprawdzanie aktualnych kursów walut,
dodawanie użytkowników Serwisu oraz zarządzanie ich uprawnieniami,
podział rachunków na jednostki organizacyjne.
Bezpieczeństwo
Operacje wprowadzane przez system Internet Banking są w czasie rzeczywistym rejestrowane w systemie bankowym na rachunku klienta. Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne przy obsłudze poprzez system Internet Banking. Czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania dodatkowego kodu kontrolnego. System informatyczny banku oddzielony jest od publicznego Internetu szeregiem "zapór ogniowych" oraz systemem serwerów komunikacyjnych.
Recykler kasjerski TCR Vertera - to nowoczesne rozwiązanie dla banków spółdzielczych które chcą podnieść bezpieczeństwo realizowanych operacji oraz znacząco zwiększyć efektywność obsługi bezpośredniej klienta. Urządzenie współpracując z oprogramowaniem Novum Bank Enterprise w pełni automatyzuje proces wpłat i wypłat banknotów. Przy wpłacie, automat kasjerski przekazuje do oprogramowania Novum Bank wpłacaną kwotę wraz ze specyfikacją poszczególnych nominałów, a przy operacji wypłaty inicjowanej z poziomu oprogramowania bankowego, pracownik ma możliwość zadeklarowania nie tylko kwoty operacji ale również ilość poszczególnych banknotów. Kasjerski automat recyklingowy sortuje banknoty i deponuje w sejfie, z jednoczesnym automatycznym księgowaniem środków na rachunku. Te same banknoty mogą być za chwilę wydane kolejnemu klientowi, który poprosił o wypłatę. Korzystanie z urządzenia daje praktycznie 100% gwarancję wykrycia wszystkich fałszywych banknotów, które są poddawane weryfikacji podczas realizacji operacji. Mechanizmy obsługujące funkcje recyclera zostały wbudowane w typowy interfejs Novum Bank Enterprise, przeznaczony do realizacji czynności kasjerskich. Dzięki temu nie ma konieczności posługiwania się dodatkowym, zewnętrznym oprogramowaniem i pracownik banku może w pełni skoncentrować się na kliencie nie martwiąc się o przyjęte lub wypłacone środki, oraz obsłużyć większą ilość osób w krótszym czasie.
Korzyści banku z zastosowania automatów recyklingowych
możliwość znacznego wzrostu sprzedaży produktów bankowych, personel oddziału może się skupić na analizowaniu potrzeb i doradzaniu klientom skrócenie kolejek w placówce
oszczędność kosztów – zmniejsza się ilość gotówki w oddziale oraz ilość transportów
zwiększenie zadowolenia personelu banku
zwiększenie poziomu bezpieczeństwa - banknoty przechowuje się w sejfie urządzenia, każda operacja jest rejestrowana w systemie Novum Bank Enterprise
lepszy wizerunek banku jako nowoczesnej i sprawnej instytucji finansowej
Program SMS Banking zapewnia dostęp do usług banku za pośrednictwem telefonu GSM. Wysyłane wiadomości w SMS Bankingu: informacja zaraz po wykonaniu operacji w systemie bankowym (np. otrzymanie / wykonanie przelewu, naliczenie odsetek, itp.), informacja z podsumowaniem operacji o określonej porze dnia (można zdefiniować 3 pory, klient może otrzymywać w każdej, określonej lub żadnej), informacja na żądanie (wysyłane w wyniku otrzymania wiadomości SMS z zapytaniem od klienta), powiadomienia o zdarzeniach zaszłych lub zbliżających się takich jak brak obsługi zlecenia okresowego, np. z powodu braku środków, zbliżająca się data spłaty raty kredytu, itp., informacje marketingowe (wysyłane do określonych grup klientów). Usługa może być przypisana do wielu rachunków, z których każdy może mieć inne ustawienie, np. z jednego można dostawać informacje po każdej operacji, z drugiego na koniec dnia, a z innego tylko na zapytanie. Każdy z klientów może otrzymywać wiadomości na dwa różne telefony. Wiadomości wysyłane bezpośrednio po operacji na rachunku bankowym zawierają: kwota operacji, tytuł, saldo po operacji. SMS Banking wysyła automatycznie komunikaty o zdarzeniach w systemie bankowości internetowej wg ustawień klienta, np. przelew powyżej ustalonej kwoty, udane / nie udane logowanie. Program umożliwia autoryzację operacji (przelewów) przy pomocy haseł jednorazowych wysyłanych w postaci komunikatów SMS, które zastępują papierową listę. Klientowi wysyłane jest hasło wraz z treścią operacji.
Wysyłane wiadomości w programie SMS Banking
wiadomości otrzymywane zaraz po wykonaniu operacji w systemie bankowym
wiadomości z podsumowaniem operacji o określonej porze dnia
wiadomości na żądanie
powiadomienia o zdarzeniach zaszłych lub zbliżających się takich jak brak obsługi zlecenia okresowego
informacje marketingowe
SMS Banking dla ATM
Program SMS Banking dla ATM rozszerza funkcjonalność systemu obsługi bankomatów Novum HOST, zapewniając zdalne monitorowanie pracy bankomatów. Informacja, odebrana na telefonie komórkowym, w postaci wiadomości SMS o niepożądanym zdarzeniu w bankomacie, pozwala zminimalizować czas oczekiwania na dostępność usług w bankomatach. Aplikacja wysyła na wskazane numery telefonów komórkowych alarmy i ostrzeżenia dotyczące stanu pracy bankomatów. Program pozwala zminimalizować czas przestoju bankomatów w przypadku niepożądanego zdarzenia, ma to szczególne znaczenie w przypadku rozproszonej sieci bankomatów posiadanych przez bank.
Pierwszoplanowe funkcje programu
powiadamianie o zdarzeniach związanych z kasetami bankomatu
komunikaty dotyczące czytnika kart w bankomacie
komunikaty dotyczące pracy drukarki
zaawansowane komunikaty nt pracy lub awarii poszczególnych modułów urządzenia
komunikaty związane z brakiem zasilania i łączności
komunikat o wykryciu fałszywego banknotu
komunikat o zbyt wysokim poziomie gotówki w bankomacie recyklingowym
Bankofon
System automatycznej informacji telefonicznej
Program Bankofon umożliwia klientom banku uzyskanie za pomocą aparatu telefonicznego informacji o bieżącym stanie rachunku 24 godziny na dobę. Informacja ta generowana jest automatycznie i bezobsługowo. Program pozwala na blokowanie usług bankowości elektronicznej oraz na blokowanie i odblokowanie dostępu do usług systemu bankowości internetowej.
Pierwszoplanowe cechy programu Bankofon
informacja o stanie rachunków klienta przez telefon
zestawienie wszystkich rachunków klienta
informacja o ostatnio wykonanych operacjach na wybranym rachunku
możliwość zastrzegania karty bankomatowej
realizacja przelewów i płatności
informacja o usługach banku i aktualnych informacjach dla klientów
bezobsługowa praca 24 godz. na dobę
kolejność pozycji menu definiowana dynamicznie wg preferencji banku
hasła zabezpieczające przed niepowołanym dostępem (PIN) przypisane dla klienta lub jego rachunków