Interfejs Mobilny jest rozszerzeniem programu Internet Banking, umożliwiającym klientom banku obsługę rachunków na urządzeniach mobilnych: telefony typu smartfon oraz tablety z dostępem do sieci Internet. Intuicyjny interfejs graficzny systemu, dający możliwość obsługi palcem, sprawia, że zarządzanie finansami jest łatwe, wygodne i przyjemne. Interfejs Mobilny Internet Bankingu działa równolegle z tradycyjnym sposobem dostępu do bankowości internetowej.
Korzyści banku
- rozszerzenie przez bank oferty dostępu do rachunków o urządzenia mobilne,
- proste i szybkie uruchomienie usługi, po podjęciu decyzji przez bank,
- brak kosztów wdrożenia (do uruchomienia wykorzystywana jest istniejąca infrastruktura informatyczna),
- uproszczenie wdrożenia poprzez wykorzystanie tych samych identyfikatorów i haseł nadanych klientom w programie Internet Banking,
- możliwość zainteresowania ofertą Banku nowych grup klientów,
- umocnienie nowoczesnego wizerunku banku.
Bezpieczeństwo
Operacje wprowadzane przez telefony i tablety z wykorzystaniem Interfejsu mobilnego są rejestrowane w czasie rzeczywistym w systemie bankowym na rachunku klienta (brak zwłoki w rejestracji operacji). Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne w programie podczas obsługi na urządzeniach mobilnych. Dane przesyłane pomiędzy urządzeniem klienta a systemem bankowym są szyfrowane. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania dodatkowego hasła jednorazowego.