Odwiedź naszą stronę facebook    Odwiedź nasz kanał YouTube  Zadzwoń do nas Napisz do nas    FANB - Forum Administratorów Novum Bank

 Odwiedź nasz kanał YouTube FANB - Forum Administratorów Novum Bank

Zadzwoń do nas Napisz do nas 

 

Procesy Wnioskowania i Obsługi Produktów Kredytowych

 

 

Procesy Wnioskowania i Obsługi Produktów Kredytowych

Procesy dostępne w ramach systemu obsługi zadań i dokumentów Novum EOD, to gotowe narzędzie do kompleksowej obsługi produktów kredytowych, wspierają bank na każdym etapie procesowania kredytu – od przygotowania i przedstawienia oferty, złożenia wniosku, aż po podpisanie umowy i wypłatę gotówki. Wbudowane mechanizmy zapewniają weryfikację zdolności kredytowej klienta, analizę danych pod kątem monitoringu ekspozycji kredytowych i zabezpieczeń oraz generowania dokumentów i raportów. 

Na rozwiązanie składają się dwa procesy:

[1] Proces Wnioskowania o Produkty Kredytowe,

[2] Proces Obsługi Wniosków Kredytowych.

Pełne wykorzystanie oferowanego rozwiązania wymaga wdrożenia obu procesów. Jednak ich implementację można dostosować do potrzeb banku, decydując się na wdrożenie jednego z nich.

 

Charakterystyka procesów 


[1] Proces Wnioskowania o Produkty Kredytowe 

Proces obsługuje czynności związane z dystrybucją predefiniowanych przez NOVUM lub przygotowanych przez bank, wniosków o produkty kredytowe w kanałach do zdalnej obsługi klienta – system bankowości internetowej Internet Banking oraz aplikacji mobilna Nasz Bank. 

Wypełnione przez klienta wnioski, złożone zdalnie (online), trafiają do systemu Novum EOD uruchamiając automatycznie procesy, które dalej mogą być obsługiwane z wykorzystaniem: 

  • [2]  Procesu Obsługi Wniosków Kredytowych,  
  • procesu przygotowanego samodzielnie przez bank,
  • lub ręcznie w systemie Novum Bank Enterprise. 

 [2]  Proces Obsługi Wniosków Kredytowych 

Proces zapewnia kompleksową obsługę wniosków kredytowych, automatyzuje generowanie wymaganych dokumentów i analizę zdolności kredytowej klienta z weryfikacją baz zewnętrznych, umożliwia automatyczną analizę wniosków złożonych poprzez system Internet Banking i aplikację mobilną. 

Efektem działania procesu jest wygenerowanie umowy do kredytu, dokumentów zabezpieczeń i innych przewidzianych przez bank, założenie kompletu rachunków kredytowych w systemie Novum Bank Enterprise oraz wypłata kredytu. 

 

Cechy wyróżniające 


  • obsługa produktów w jednym systemie, 
  • dopasowanie obsługi produktów kredytowych do indywidualnych potrzeb,
  • obsługa klienta online, 
  • uproszczona metoda oceny zdolności kredytowej klienta,
  • wsparcie dla procesu przygotowania szablonów dokumentów,
  • automatyczne generowanie rejestrów i zestawień kredytowych,
  • łatwość i wygoda przygotowania/definiowania nowych produktów.   

 

Wymagane oprogramowanie


1. Proces Wnioskowania o Produkty Kredytowe

  • system bankowości internetowej Internet Banking,
  • [opcjonalnie] – aplikacja mobilna Nasz Bank,
  • system Novum EOD z liczbą licencji dopasowaną do potrzeb banku,
  • Moduł Obsługi Wniosków IB (wraz z wymaganym SLB+),
  • [opcjonalnie] – Novum CRM – Zarządzanie sprzedażą.

2. Proces Obsługi Wniosków Kredytowych

  • system Novum EOD z liczbą licencji dopasowaną do potrzeb banku,
  • [opcjonalnie] – obsługa zapytań BIK (wymagana umowa z BIK),
  • [opcjonalnie] – Proces Monitoringu Ekspozycji Kredytowych i Zabezpieczeń,
  • [opcjonalnie] – Karta Klienta i Novum CRM – Zarządzanie sprzedażą.