Procesy dostępne w ramach systemu obsługi zadań i dokumentów Novum EOD, to gotowe narzędzie do kompleksowej obsługi produktów kredytowych, wspierają bank na każdym etapie procesowania kredytu – od przygotowania i przedstawienia oferty, złożenia wniosku, aż po podpisanie umowy i wypłatę gotówki. Wbudowane mechanizmy zapewniają weryfikację zdolności kredytowej klienta, analizę danych pod kątem monitoringu ekspozycji kredytowych i zabezpieczeń oraz generowania dokumentów i raportów.
Na rozwiązanie składają się dwa procesy:
[1] Proces Wnioskowania o Produkty Kredytowe,
[2] Proces Obsługi Wniosków Kredytowych.
Pełne wykorzystanie oferowanego rozwiązania wymaga wdrożenia obu procesów. Jednak ich implementację można dostosować do potrzeb banku, decydując się na wdrożenie jednego z nich.
Charakterystyka procesów
[1] Proces Wnioskowania o Produkty Kredytowe
Proces obsługuje czynności związane z dystrybucją predefiniowanych przez NOVUM lub przygotowanych przez bank, wniosków o produkty kredytowe w kanałach do zdalnej obsługi klienta – system bankowości internetowej Internet Banking oraz aplikacji mobilna Nasz Bank.
Wypełnione przez klienta wnioski, złożone zdalnie (online), trafiają do systemu Novum EOD uruchamiając automatycznie procesy, które dalej mogą być obsługiwane z wykorzystaniem:
- [2] Procesu Obsługi Wniosków Kredytowych,
- procesu przygotowanego samodzielnie przez bank,
- lub ręcznie w systemie Novum Bank Enterprise.
[2] Proces Obsługi Wniosków Kredytowych
Proces zapewnia kompleksową obsługę wniosków kredytowych, automatyzuje generowanie wymaganych dokumentów i analizę zdolności kredytowej klienta z weryfikacją baz zewnętrznych, umożliwia automatyczną analizę wniosków złożonych poprzez system Internet Banking i aplikację mobilną.
Efektem działania procesu jest wygenerowanie umowy do kredytu, dokumentów zabezpieczeń i innych przewidzianych przez bank, założenie kompletu rachunków kredytowych w systemie Novum Bank Enterprise oraz wypłata kredytu.
Cechy wyróżniające
- obsługa produktów w jednym systemie,
- dopasowanie obsługi produktów kredytowych do indywidualnych potrzeb,
- obsługa klienta online,
- uproszczona metoda oceny zdolności kredytowej klienta,
- wsparcie dla procesu przygotowania szablonów dokumentów,
- automatyczne generowanie rejestrów i zestawień kredytowych,
- łatwość i wygoda przygotowania/definiowania nowych produktów.
Wymagane oprogramowanie
1. Proces Wnioskowania o Produkty Kredytowe
- system bankowości internetowej Internet Banking,
- [opcjonalnie] – aplikacja mobilna Nasz Bank,
- system Novum EOD z liczbą licencji dopasowaną do potrzeb banku,
- Moduł Obsługi Wniosków IB (wraz z wymaganym SLB+),
- [opcjonalnie] – Novum CRM – Zarządzanie sprzedażą.
2. Proces Obsługi Wniosków Kredytowych
- system Novum EOD z liczbą licencji dopasowaną do potrzeb banku,
- [opcjonalnie] – obsługa zapytań BIK (wymagana umowa z BIK),
- [opcjonalnie] – Proces Monitoringu Ekspozycji Kredytowych i Zabezpieczeń,
- [opcjonalnie] – Karta Klienta i Novum CRM – Zarządzanie sprzedażą.