Wydawanie kart własnych znacznie rozszerza tradycyjną funkcjonalność przypisaną do bankomatu. Karty własne pozwalają na zwiększenie dochodów prowizyjnych banku, ograniczają koszty wydawania i autoryzacji kart oraz upraszczają i przyspieszają proces wydawania kart. Wydanie kart własnych pozwala na zastosowanie indywidualnego projektu graficznego, określenia elementów, takich jak: pasek do podpisu, rodzaj druku, rodzaj personalizacji.
Cechy kart własnych:
- niski koszt wydania i eksploatacji
- produkcja i personalizacja karty według indywidualnego wzoru dla każdego BS,
- brak opłat miesięcznych za obsługę karty,
- brak opłat za transakcje wykonywane kartą własną,
- praca w oparciu o rzeczywiste dostępne środki na rachunku, z automatycznym księgowaniem transakcji, bez konieczności dodatkowego rozliczania – praca on-line,
- dokonanie wypłaty gotówki z bankomatu,
- wpłata gotówki we wpłatomacie,
- identyfikacja klienta w oparciu o terminal identyfikacyjny,
- aktywacja przelewów i płatności w bankomacie i wpłatomacie,
- wydruk wyciągu,
- zmiana Pinu,
- dowolność w kształtowaniu mechanizmów prowizyjnych.
KARTY WŁASNE „NIEPERSONALIZOWANE”
System Novum HOST umożliwia obsługę kart własnych „niepersonalizowanych” (karta ma wyłącznie numer). Dzięki procesowi wstępnej personalizacji klient banku może stać się posiadaczem karty już w momencie zawierania umowy o prowadzenie rachunku lub wypełnienia wniosku o wydanie karty. Wpływa to na usprawnienie procesu wydawania kart, przyspieszenie i uproszczenie obsługi klienta oraz poszerza krąg klientów, którym mogą być wydane karty, np. o osoby pobierające w banku różnego rodzaju zasiłki i świadczenia. Jako karty „niepersonalizowane” można wykorzystać wydrukowane karty oczekujące u producenta na tradycyjną personalizację. Karty personalizowane i „niepersonalizowane” mogą funkcjonować jednocześnie.
IDENTYFIKACJA KLIENTA NA PODSTAWIE KARTY WŁASNEJ BANKU
Wydane karty własne banku mogą być wykorzystane do identyfikacji klienta w systemie księgowym Novum Bank poprzez terminal identyfikacyjny (TID), co wpływa na podniesienie bezpieczeństwa i usprawnienie obsługi klienta.
OBSŁUGA WPŁATOMATU
Dzięki zastosowaniu kart własnych możliwe jest uruchomienie wpłatomatów zapewniających automatyczne księgowanie wpłacanych środków na rachunek klienta. Wpłatomat automatycznie rozpoznaje i identyfikuje wpłacane banknoty, a następnie przyjętą kwotę księguje na rachunku klienta. Wpłacona kwota jest natychmiast dostępna z poziomu systemu bankowego lub bankowości elektronicznej. Jako wpłatomaty można wykorzystać urządzenia samodzielne lub połączone z bankomatem, przeznaczone do pracy wewnątrz lub na zewnątrz budynku. Wpłatomat może być wykorzystywany również do spłat kredytów, realizacji wpłat na rachunki, zastępując wrzutnię przy odprowadzaniu gotówki do banku.