Interfejs Mobilny jest rozszerzeniem systemu Internet Banking umożliwiającym klientom korzystanie z usług banku na urządzeniach mobilnych: telefony typu smartfon oraz tablety z dostępem do sieci Internet. Intuicyjny interfejs graficzny systemu, dający możliwość obsługi palcem, sprawia, że zarządzanie finansami jest łatwe, wygodne i przyjemne. Interfejs Mobilny Internet Bankingu działa równolegle z tradycyjnym sposobem dostępu do bankowości internetowej.
Korzyści banku
- rozszerzenie oferty banku o dostępu do rachunków z urządzeń mobilnych
- proste i szybkie uruchomienie usługi, po podjęciu decyzji przez bank
- brak kosztów wdrożenia (do uruchomienia wykorzystywana jest istniejąca infrastruktura informatyczna)
- uproszczenie wdrożenia poprzez wykorzystanie tych samych identyfikatorów i haseł nadanych klientom w programie Internet Banking
- możliwość zainteresowania ofertą Banku nowych grup klientów
- umocnienie nowoczesnego wizerunku banku
Bezpieczeństwo
Operacje wprowadzane przez telefony i tablety z wykorzystaniem Interfejsu mobilnego są rejestrowane w czasie rzeczywistym w systemie bankowym na rachunku klienta (brak zwłoki w rejestracji operacji). Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne w programie podczas obsługi na urządzeniach mobilnych. Dane przesyłane pomiędzy urządzeniem klienta a systemem bankowym są szyfrowane. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania dodatkowego hasła jednorazowego.