SMS Banking
System automatycznych komunikatów SMS
Program SMS Banking zapewnia dostęp do usług banku za pośrednictwem telefonu GSM. Wysyłane wiadomości w SMS Bankingu: informacja zaraz po wykonaniu operacji w systemie bankowym (np. otrzymanie / wykonanie przelewu, naliczenie odsetek, itp.), informacja z podsumowaniem operacji o określonej porze dnia (można zdefiniować 3 pory, klient może otrzymywać w każdej, określonej lub żadnej), informacja na żądanie (wysyłane w wyniku otrzymania wiadomości SMS z zapytaniem od klienta), powiadomienia o zdarzeniach zaszłych lub zbliżających się takich jak brak obsługi zlecenia okresowego, np. z powodu braku środków, zbliżająca się data spłaty raty kredytu, itp., informacje marketingowe (wysyłane do określonych grup klientów). Usługa może być przypisana do wielu rachunków, z których każdy może mieć inne ustawienie, np. z jednego można dostawać informacje po każdej operacji, z drugiego na koniec dnia, a z innego tylko na zapytanie. Każdy z klientów może otrzymywać wiadomości na dwa różne telefony.
Wiadomości wysyłane bezpośrednio po operacji na rachunku bankowym zawierają: kwota operacji, tytuł, saldo po operacji.
SMS Banking wysyła automatycznie komunikaty o zdarzeniach w systemie bankowości internetowej wg ustawień klienta, np. przelew powyżej ustalonej kwoty, udane / nie udane logowanie. Program umożliwia autoryzację operacji (przelewów) przy pomocy haseł jednorazowych wysyłanych w postaci komunikatów SMS, które zastępują papierową listę. Klientowi wysyłane jest hasło wraz z treścią operacji.
Wysyłane wiadomości w programie SMS Banking
- wiadomości otrzymywane zaraz po wykonaniu operacji w systemie bankowym
- wiadomości z podsumowaniem operacji o określonej porze dnia
- wiadomości na żądanie
- powiadomienia o zdarzeniach zaszłych lub zbliżających się takich jak brak obsługi zlecenia okresowego
- informacje marketingowe
SMS Banking dla ATM
Program SMS Banking dla ATM rozszerza funkcjonalność systemu obsługi bankomatów Novum HOST, zapewniając zdalne monitorowanie pracy bankomatów. Informacja, odebrana na telefonie komórkowym, w postaci wiadomości SMS o niepożądanym zdarzeniu w bankomacie, pozwala zminimalizować czas oczekiwania na dostępność usług w bankomatach. Aplikacja wysyła na wskazane numery telefonów komórkowych alarmy i ostrzeżenia dotyczące stanu pracy bankomatów. Program pozwala zminimalizować czas przestoju bankomatów w przypadku niepożądanego zdarzenia, ma to szczególne znaczenie w przypadku rozproszonej sieci bankomatów posiadanych przez bank.
Pierwszoplanowe funkcje programu
- powiadamianie o zdarzeniach związanych z kasetami bankomatu
- komunikaty dotyczące czytnika kart w bankomacie
- komunikaty dotyczące pracy drukarki
- zaawansowane komunikaty nt pracy lub awarii poszczególnych modułów urządzenia
- komunikaty związane z brakiem zasilania i łączności
- komunikat o wykryciu fałszywego banknotu
- komunikat o zbyt wysokim poziomie gotówki w bankomacie recyklingowym
Bankofon
System automatycznej informacji telefonicznej
Program Bankofon umożliwia klientom banku uzyskanie za pomocą aparatu telefonicznego informacji o bieżącym stanie rachunku 24 godziny na dobę. Informacja ta generowana jest automatycznie i bezobsługowo.
Program pozwala na blokowanie usług bankowości elektronicznej oraz na blokowanie i odblokowanie dostępu do usług systemu bankowości internetowej.
Pierwszoplanowe cechy programu Bankofon
- informacja o stanie rachunków klienta przez telefon
- zestawienie wszystkich rachunków klienta
- informacja o ostatnio wykonanych operacjach na wybranym rachunku
- możliwość zastrzegania karty bankomatowej
- realizacja przelewów i płatności
- informacja o usługach banku i aktualnych informacjach dla klientów
- bezobsługowa praca 24 godz. na dobę
- kolejność pozycji menu definiowana dynamicznie wg preferencji banku
- hasła zabezpieczające przed niepowołanym dostępem (PIN) przypisane dla klienta lub jego rachunków